OBLÍBENÉ ODKAZY: holistichabits . .Prussia . . Pixabay

Zavítali jste na blog inspirovaný přírodou. Naleznete zde mnoho různých rad,
článků, vlastních fotografií, občas i osobní dojmy a pocity či deníček. Děkuji za
každý komentář a zpětnou vazbu.

Blog a toplist založen 9/4/2017

Estonsko, jedna z nejkrásnějších zemí, kterou jsem kdy navštívila

15. dubna 2017 v 18:52 | Marci |  Fotky
Říkala jsem si, že bych se ráda podělila i o nějaké fotky, ať už mám v každé rubrice nějaký ten článek :)
Tak si užijte mé fotky, při psaní článku jsem si krásně zavzpomínala, skoro mi ukápla i slza! Tak moc bych se tam chtěla vrátit.

Estonsko, konkrétně hlavní město Tallin jsem navštívila v létě v roce 2015 s přítelem. Letěli jsme pár hodin mini letadýlkem, kterému jsem potom začali říkat mixér. V Tallinu jsme strávili několik dní, navštívili jsme i druhé největší město v Estonsku a to Tartu, kromě toho jsme zavítali i do vesničnky Haapsalu, kde se nachaází hrádek a kousek za vesnicí i menší vodopádky. Pro mě Estonsko znamenalo velký zvrat v životě, tahle země mě neskutečně poznamenala, všechno je tam tak čisté, včetně hlavního města! Každý večer jsme chodili na pláž k moři zvanou Stroomi Rand. Hned bych jela zpět.

Pohled na město, z velké většiny na Staré Město, z věže kostela.

Čirou náhodou objevené Národní divadlo :) Měli jsme mapu ale i tak jsme bloudili a z čista jasna, jsme se z nějaké uličky objevili před divadlem.

Milovaná pláž Stroomi Rand, lidi sem chodili na piknik, venčit psy, častokrát jsme tady viděli i koně nebo trajekty mířící z Helsinek.

"Pomocné směrovky" ve Starém Městě :D Kdo by se potom divil, že jsme se tolikrát ztratili? A ještě větší síla byla slyšet estonce mluvit! Smíchy jsem se kolikrát ani neudržela.

Tallinské staré části jsou obehnány zděnou zdí v důsledcích válek mezi jednotlivými národy, takže semo tamo na vás vykoukla někde nějaká věžička, ty větší a známější meli jména, napříkla tlustá Margareta.

Snímek zachycený snad v letu, omlouvám se za kvalitu ale musela jsem tuhle fotku zveřejnit, protože tyhle dřevěné rybářské chajdy jsou moje srdcovky! Jelikož je Tallin u moře, dříve se živili nejvíce lovem ryb, takže vždycky, když jsme vybočili z centra a chodili v různých uličkách, narazili jsme na tyhle okouzlující domky. Ale ještě víc byli okouzlující lidé, kteří v nich žili.

Narozdíl od fotek nahoře, tenhle snímek je z Haapsalu a z hrádku o kterém jsem vám psala.

A nádherné vodopádky kousek za Haapsalu.

A tahle stavba se nachází v obrovském (pro mě byl obří!) parku v městě Tartu, které bych velikostně přirovnala tak zhruba ke Zlínu. A to je to druhé největší město v Estonsku. Na snímku můžete vidět bývalou Katedrálu, neskutečné stavení a ještě větší zážitek procházet celou stavbou, po celou dobu jsem měla husí kůži, byla tam krásná atmosféra.

Tak a zase zpět do Tallinu. Tahle krásná budova se jmenuje Kadriorg a nachází se ve stejnojmeném parku. Pokud k téhle budově chcete dojít, půjdete pořád do kopce, málem jsem při výšlapu třikrát umřela a pětkrát dostala infarkt. V létě se do tohoto sídla vydává prezident odpočívat.

Na nepovedené fotce je víla Rusalka ukazující na moře, tato socha měla původně chránit námořníky a rybáře.

No a jako poslední fotku vám tady dám mě, jak dlabu na Stroomi Rand :)

Ráda bych vám ukázala všechny fotky, protože v Tallinu i celém Estonsku je toho tolik co vidět! Například květinový trh, či náměstí nebo celé Staré Město i s hradbami. Doufám hrozně moc, že se tam jednou zase vrátím.

-Marci <3

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.